Privacy policy

Senast ändrad: 10 januari 2023

Om Oss

Intelligent Brands AB och dess anknutna företag (hädanefter benämnt som ”Intelligent Brands”, ”Swibe”, ”vi”, ”vår” eller ”oss”) tar din integritet på största allvar. Denna dataskyddspolicy är utformad med dina behov i åtanke, och det är viktigt att du har en omfattande förståelse för våra metoder för insamling och användning av personuppgifter, samtidigt som du till slut har kontroll över de personuppgifter du tillhandahåller oss.

Vänligen ta en stund att läsa och förstå vår dataskyddspolicy, tillgänglig via rubrikerna nedan, och låt oss veta om du har några frågor.

Om denna integritetspolicy

Denna integritetspolicy förklarar hur vi samlar in, använder, avslöjar, behandlar och skyddar alla personuppgifter som du ger oss eller som vi samlar in från dig. Om vi ber dig att tillhandahålla viss information med vilken du kan identifieras när du använder våra applikationer och/eller produkter eller tjänster eller interagerar med oss på våra webbplatser, kommer den endast att användas i enlighet med denna integritetspolicy och/eller våra villkor och villkor för användarna. Enligt denna integritetspolicy avser ”personuppgifter” information som kan användas för att direkt eller indirekt identifiera en individ, antingen från den informationen ensam eller från den informationen i kombination med annan information som vi har tillgång till om den personen, utom om annat specifikt tillhandahålls av gällande lagar i din region. Vi kommer att använda dina personuppgifter strikt i enlighet med denna integritetspolicy.

Om platsdata och min apps användning och hantering av platsdata.

Vi bekräftar att positioneringsdata endast används för appens geofencing funktion och inte kommer att användas för andra ändamål

Om geofencing-funktioner

Det finns en funktion som kallas geografiskt staket där programmet använder plats som utlösare för att aktivera kamerafunktioner, till exempel aktivera eller inaktivera meddelanden. Det används i bakgrunden, eftersom ibland användaren kanske inte är med programmet öppet när han kommer in i området.
Förutom det används den för kontoskapande genom att underlätta valet av region i registreringen och lägga till produkt till kontot, för val av närmaste server som förbättrar stabiliteten.

Besök länken för funktionell demonstration: https://youtu.be/RzopLTlJRfA

Denna integritetspolicy innehåller följande innehåll:

  1. Hur vi samlar in och använder dina personuppgifter
  2. Cookies och annan teknik
  3. Hur vi behandlar barns personuppgifter
  4. Hur vi lagrar och skyddar dina personuppgifter
  5. Hur vi lämnar ut personuppgifter
  6. Tredjepartsleverantörer och deras tjänster
  7. Internationella överföringar av dina personuppgifter
  8. Dina rättigheter till dina personuppgifter
  9. Uppdateringar av vår integritetspolicy
  10. Hur du kontaktar oss
  11. Specialavdelning för vissa jurisdiktioner
  12. Hur vi samlar in och använder dina personuppgifter

A Personuppgifter som samlas in och används av Huacheng

Vi samlar in flera typer av information från och om användare av våra tjänster, inklusive information som du direkt tillhandahåller oss och som identifierar dig personligen, såsom, utan begränsning, namn, postadress, e-postadress och telefonnummer.

Vi kan också automatiskt samla in viss information när du navigerar genom webbplatsen eller använder våra tjänster, såsom användningsdetaljer, utrustningsprofiler och IP-adresser, med hjälp av cookies, webbsignaler och andra spårningstekniker.

Vi har nedan, i ett tabellformat, en beskrivning av hur vi kan använda dina personuppgifter och vilken av de rättsliga grunderna vi förlitar oss på för att göra det. Vi har också identifierat vilka våra legitima intressen är där så är lämpligt. Vi kommer endast att samla in de personuppgifter som är nödvändiga för dess specificerade, konkreta, explicita och legitima syften och inte vidarebehandlas på ett sätt som är oförenligt med dessa ändamål. Du har rätt att välja om du vill tillhandahålla de uppgifter vi har begärt eller inte, men i de flesta fall, om du inte lämnar dina personuppgifter, kanske vi inte kan ge dig våra tjänster eller svara på dina frågor.

Observera att vi kan behandla dina personuppgifter för mer än en laglig grund beroende på det specifika syftet för vilket vi använder dina uppgifter. Kontakta oss om du behöver information om den specifika rättsliga grund vi förlitar oss på för att behandla dina personuppgifter där mer än en grund har angetts i tabellen nedan.

Aktivitet

Typ av data

Bearbetningsändamål

Laglig grund för behandling

A. Användning av Swibe-app, enheter och moln

1a. När du registrerar dig med Swibe App för första gången

E-postadress; telefonnummer (endast till kunder som registrerar sig med Swibe App via sitt telefonnummer); land eller region du väljer; smeknamn du använder (om uppladdat); lösenord (krypterat); profilfoto (om uppladdat); ditt användarnamn, smeknamn och profilbild på en tredjepartsplattform när du väljer att logga in på Swibe App med andra appkonton som Facebook och Apple.

För att vi ska kunna slutföra din registrering, kommunicera med dig och administrera ditt konto. Profilfoto och smeknamn kan laddas upp på frivillig basis om du vill ha ett mer personligt konto, underlåtenhet att göra det påverkar inte driften av Swibe App

Fullgörande av kontrakt för Swibe registreringsavtal och legitima intressen att upprätthålla vårt avtalsförhållande med dig, förse dig med tjänster i enlighet med de juridiska kraven i landet/regionen du har valt, låta dig njuta av tjänsternas funktioner som beskrivs i användarhandboken, hålla våra produkter uppdaterade och relevanta, för att utveckla vår verksamhet och säkerställa produkternas säkerhet och att din användning av våra produkter är i överensstämmelse med de accepterade villkoren

Ib. När du ändrar de uppgifter du använde för registreringen

Om du väljer att ändra någon av ovanstående information, kommer de nya inläggen att samlas in i stället för de gamla.

För att tillåta de ändringar du har begärt. Att vägra att tillhandahålla sådan information kan endast leda till att du inte kan använda denna funktion, men det påverkar inte din normala användning av Swibe App:s andra funktioner

  1. När du loggar in och använder våra tjänster

Förutom informationen som nämns under punkt 1, behandlar vi data relaterade till terminalen (som din smartphone) du använder för att logga in, som GPS, terminalens operativsystem, modell, dess unika identifierare, MAC-adress

För att erbjuda våra tjänster till dig, underhålla våra tjänsters normala verksamhet, optimera våra tjänster och säkra ditt kontos säkerhet

  1. När du lägger till enhet (i enhetsgränssnittet kan du visa och lägga till enheter som IP-kameror, lagringsenheter och dörrklockor till Swibe-appen)

Enhet SN; Enhets QR-kod, Enhetsmodell; wifi info; Enhetsnamn; exakt geografisk plats; Enhetslösenord (krypterat); enhetens tidszon och sommarstatus på/av, kamerabehörighet som ger åtkomst till kameran på enheten

För att behandla din begäran om att lägga till en enhet på ditt konto och tillåta konfiguration av din enhet. Att vägra att tillhandahålla sådan information kan endast leda till att du inte kan använda denna funktion, men påverkar inte din normala användning av Swibes övriga funktioner.

  1. När du använder Live View-funktionen som ger dig en videovisning i realtid

Enhet SN; Enhetens IP; Information om enhetsport; Videoström

För att ge dig de grundläggande tjänsterna för videovisning via Swibe-appen

  1. När du använder funktionerna för uppspelning och videoinspelning

Device SN, Device’s Channel ID, Record Files Path

För att lagra din historik och låta dig se den

  1. När du aktiverar och konfigurerar inställningarna för den tillagda enheten som IP-kamera, dörrklocka och lagringsenhet

MAC-adress; IP-adress; Enhet SN; Enhetsmodell; Enhetens firmwareversion; Landsinformation (via IP-adress); Enhetsplats (via IP); Datum för enhetsregistret; Enhetskanalinformation; Enheten offline/online-status; Information om enhetskonfiguration

För att tillåta aktivering av din Swibe-enhet och dess registrering hos vår server

  1. När du ställer in enhetsnamn och omslagsbild

Omslagsbild; Enhetsnamn; Kanalinformation; Enhetsmodell; Enhet SN

Du kan ställa in enhetsnamn, ändra omslagsbild och visa kanalnamn, enhetsmodell och SN. Behandlingen av sådan information behövs för att vi ska tillåta de ändringar du har krävt för och för att informera dig om detaljerna för enheten som lagts till på ditt Swibe-konto. Att vägra att tillhandahålla sådan information kan endast leda till att du inte kan använda den här funktionen, men påverkar inte din normala användning av Swibe App:s övriga funktioner.

  1. När du anger enhetslösenord eller använder återställningsfunktionen

Enhet SN; användarnamn, telefonnummer, e-postadress, nuvarande lösenord (krypterat) och nytt lösenord (krypterat)

För att du ska kunna förbättra säkerheten för din enhet genom att lägga till ett lösenord eller återställa ditt lösenord. Att vägra att tillhandahålla sådan information kan endast leda till att du inte kan använda denna funktion, men påverkar inte din normala användning av Swibes övriga funktioner.

  1. När du använder Device Share-funktionen

Enhet SN; Användarnamn, e-postadress och (eller) telefonnummer till den andra användaren du delar din enhet med

För att tillåta dig att dela din enhet med en annan användare av Swibe App som du begärt. Att vägra att tillhandahålla sådan information kan endast leda till att du inte kan använda denna funktion, men påverkar inte din normala användning av Swibes övriga funktioner.

  1. När du använder funktionen Ta bort enhet

Enhet SN; E-postadress och (eller) telefonnummer (endast för kunder som registrerar sig med Swibe App via sitt telefonnummer).

För att tillåta borttagning av enheten från ditt konto på Swibe-appen och matchat tillbehör som du begärde av oss. Att vägra att tillhandahålla sådan information kan endast leda till att du inte kan använda denna funktion, men påverkar inte din normala användning av Swibes övriga funktioner.

  1. När du får meddelande

Device SN, Device Unik Identifier, MAC-adress; Push notis ID/larm ögonblicksbild; ditt användarnamn på en tredje parts plattform när du väljer att logga in på Swibe App med ett annat appkonto som Google

För att skicka larmmeddelanden till dig och ge dig de tjänster du har begärt av oss

  1. När du använder Swibe Apps molntjänster för att utöka din lagringskapacitet

Enhet SN; meddelanden och videoinspelning; Information om enhetens kanal

För att tillåta dig att använda molnlagringstjänsten (antingen gratis eller mervärdesversion). Att vägra att tillhandahålla sådan information kan endast leda till att du inte kan använda denna funktion, men påverkar inte din normala användning av Swibes övriga funktioner.

  1. När du köper molnlagringsplan eller löser in presentkort eller Swibe Protect-plan

Detaljer om den köpta molnlagringsplanen eller Swibe Protect-planen; betalningsmetod; orderdatum; E-postadress

För att behandla din beställning och fakturera dig för syftet med molnlagringsplan

  1. När du överför

I ovanstående information kommer de nya inläggen att samlas in i stället för de gamla.

För att tillåta de ändringar du har begärt. Att vägra att tillhandahålla sådan information kan endast leda till att du inte kan använda denna funktion, men det påverkar inte din normala användning av Swibe App:s andra funktioner

  1. När du loggar in och använder våra tjänster

Förutom informationen som nämns under punkt 1, behandlar vi data relaterade till terminalen (som din smartphone) du använder för att logga in, som GPS, terminalens operativsystem, modell, dess unika identifierare, MAC-adress

För att erbjuda våra tjänster till dig, underhålla våra tjänsters normala verksamhet, optimera våra tjänster och säkra ditt kontos säkerhet

  1. När du lägger till enhet (i enhetsgränssnittet kan du visa och lägga till enheter som IP-kameror, lagringsenheter och dörrklockor till Swibe-appen)

Enhet SN; Enhets QR-kod, Enhetsmodell; wifi info; Enhetsnamn; exakt geografisk plats; Enhetslösenord (krypterat); enhetens tidszon och sommarstatus på/av, kamerabehörighet som ger åtkomst till kameran på enheten

För att behandla din begäran om att lägga till en enhet på ditt konto och tillåta konfiguration av din enhet. Att vägra att tillhandahålla sådan information kan endast leda till att du inte kan använda denna funktion, men påverkar inte din normala användning av Swibes övriga funktioner.

  1. När du använder Live View-funktionen som ger dig en videovisning i realtid

Enhet SN; Enhetens IP; Information om enhetsport; Videoström

För att ge dig de grundläggande tjänsterna för videovisning via Swibe-appen

  1. När du använder funktionerna för uppspelning och videoinspelning

Device SN, Device’s Channel ID, Record Files Path

För att lagra din historik och låta dig se den

  1. När du aktiverar och konfigurerar inställningarna för den tillagda enheten som IP-kamera, dörrklocka och lagringsenhet

MAC-adress; IP-adress; Enhet SN; Enhetsmodell; Enhetens firmwareversion; Landsinformation (via IP-adress); Enhetsplats (via IP); Datum för enhetsregistret; Enhetskanalinformation; Enheten offline/online-status; Information om enhetskonfiguration

För att tillåta aktivering av din Swibe-enhet och dess registrering hos vår server

  1. När du ställer in enhetsnamn och omslagsbild

Omslagsbild; Enhetsnamn; Kanalinformation; Enhetsmodell; Enhet SN

Du kan ställa in enhetsnamn, ändra omslagsbild och visa kanalnamn, enhetsmodell och SN. Behandlingen av sådan information behövs för att vi ska tillåta de ändringar du har krävt för och för att informera dig om detaljerna för enheten som lagts till på ditt Swibe-konto. Att vägra att tillhandahålla sådan information kan endast leda till att du inte kan använda den här funktionen, men påverkar inte din normala användning av Swibe App:s övriga funktioner.

  1. När du anger enhetslösenord eller använder återställningsfunktionen

Enhet SN; användarnamn, telefonnummer, e-postadress, nuvarande lösenord (krypterat) och nytt lösenord (krypterat)

För att du ska kunna förbättra säkerheten för din enhet genom att lägga till ett lösenord eller återställa ditt lösenord. Att vägra att tillhandahålla sådan information kan endast leda till att du inte kan använda denna funktion, men påverkar inte din normala användning av Swibes övriga funktioner.

  1. När du använder Device Share-funktionen

Enhet SN; Användarnamn, e-postadress och (eller) telefonnummer till den andra användaren du delar din enhet med

För att tillåta dig att dela din enhet med en annan användare av Swibe App som du begärt. Att vägra att tillhandahålla sådan information kan endast leda till att du inte kan använda denna funktion, men påverkar inte din normala användning av Swibes övriga funktioner.

  1. När du använder funktionen Ta bort enhet

Enhet SN; E-postadress och (eller) telefonnummer (endast för kunder som registrerar sig med Swibe App via sitt telefonnummer).

För att tillåta borttagning av enheten från ditt konto på Swibe-appen och matchat tillbehör som du begärde av oss. Att vägra att tillhandahålla sådan information kan endast leda till att du inte kan använda denna funktion, men påverkar inte din normala användning av Swibes övriga funktioner.

  1. När du får meddelande

Device SN, Device Unik Identifier, MAC-adress; Push notis ID/larm ögonblicksbild; ditt användarnamn på en tredje parts plattform när du väljer att logga in på Swibe App med ett annat appkonto som Google

För att skicka larmmeddelanden till dig och ge dig de tjänster du har begärt av oss

  1. När du använder Swibe Apps molntjänster för att utöka din lagringskapacitet

Enhet SN; meddelanden och videoinspelning; Information om enhetens kanal

För att tillåta dig att använda molnlagringstjänsten (antingen gratis eller mervärdesversion). Att vägra att tillhandahålla sådan information kan endast leda till att du inte kan använda denna funktion, men påverkar inte din normala användning av Swibes övriga funktioner.

  1. När du köper molnlagringsplan eller löser in presentkort eller Swibe Protect-plan

Detaljer om den köpta molnlagringsplanen eller Swibe Protect-planen; betalningsmetod; orderdatum; E-postadress

För att behandla din beställning och fakturera dig för syftet med molnlagringsplan

  1. När du överför din molnlagringsplan

ce namn planen överförs från; enhetsnamn planen överförs till; planinformation

För att överföra den aktiverade molntjänsten till en specifik enhet som lagts till på ditt konto. Att vägra att tillhandahålla sådan information kan endast leda till att du inte kan använda användarupplevelseprogrammet, men påverkar inte din normala användning av Swibes övriga funktioner.

  1. När du använder enhetens ljuduppsamlingsfunktion

Ditt användarnamn, telefon, e-postadress och behörighet som ger åtkomst till mikrofonen på enheten

För att låta dig genomföra ljuddatainsamling. Enheter med mikrofoner aktiverar ljudinspelning som standard, och du kan inaktivera det på sidan med enhetsinformation. När ljudsamlingen har stängts av kommer realtidsförhandsgranskningen och inspelningen av enheten inte att ha något ljud.

  1. När du använder funktionen Device Geofencing

Din exakta geografiska plats, användarnamn, telefon, e-postadress, enhetsnummer; ditt användarnamn på en tredje parts plattform när du väljer att logga in på Swibe App med ett annat appkonto som Google

För att du ska kunna ta emot larmmeddelanden när du går ut ur det angivna stängselområdet

  1. När du använder AI-fängelsefunktionen

Händelsebaserad videoinspelning

För att förbättra noggrannheten i AI-fängelse för den händelsebaserade videoinspelningen.

Samtycke

  1. När du använder enheten

Media Access Control Address (MAC), nätverksåtkomstmetod och -typ, driftlogginformation, nätverkslogg eller enhetslogginformation, fel eller onormal servicedata, Systemdriftstatus, prestandadata etc. för onormal utrustning

För att snabbt och effektivt lösa de felproblem du stöter på när du använder våra enheter, för att säkerställa säker drift av enheterna och säker användning av våra tjänster

Samtycke

  1. När du använder Device AI-funktionen

Enhetens SN och personliga data som fångas av kameran, d.v.s. billicensnummer

För att tillåta dig att ta emot larm när du upptäcker särskilda mål, t.ex. mänsklig form, motorfordon och husdjur, och intelligent sammanfattning push

Samtycke

  1. När du använder funktionen User Experience Plan

Webbhistorik och klickbeteende

När du aktiverar användarupplevelseplanen ger du oss samtycke till att samla in sådan information och hjälpa oss att förbättra våra produkter och tjänster och analysera din användning av olika funktioner. Att vägra att tillhandahålla sådan information kan endast leda till att du inte kan använda användarupplevelseprogrammet, men påverkar inte din normala användning av Swibe App:s övriga funktioner.

Samtycke

  1. När du kommunicerar med oss via e-post eller feedbackfunktion

Innehållet i din kommunikation med oss

För att kommunicera med dig, ge dig information du begär om oss, svara på dina frågor eller hantera dina klagomål

Våra legitima intressen att kommunicera med dig och svara på dina förfrågningar/kommentarer

  1. När du avregistrerar dig från Swibe App och slutar använda Swibe-enheten och vår tjänst

Ditt telefonnummer (endast till kunder som registrerar sig med Swibe App via deras telefonnummer), och (eller) e-postadress.

För att tillåta oss att slutföra din avregistrering, och för att radera alla dina personuppgifter som samlats in av oss under perioden för din användning av Swibe App.

Fullgörande av kontrakt

  1. enhetslogg

Ditt användarnamn, telefonnummer, e-postadress, enhetsnummer och behörighet som ger åtkomst till lagringen på enheten

För att tillåta oss att förbättra vår Swibe-app och enhetstjänst och ge dig en bättre användarupplevelse

Samtycke

  1. Enhetsetikett Figur och namn

Ditt användarnamn, telefonnummer, e-postadress, enhetsnummer och behörighet som ger åtkomst till lagringen på enheten

För att du ska kunna spara QR-kod med enhetsdetalj på din terminal

Samtycke

B. När du deltar i våra marknadsföringsaktiviteter

När du deltar i våra marknadsföringsaktiviteter antingen offline eller online, inklusive men inte begränsat till utställningar, prisdragningar, tävlingar eller undersökningar

E-postadress; telefon (endast för kunder som registrerar sig med Swibe APP via deras telefonnummer); plats; din feedback och svar på en enkät (om tillämpligt); profilinformation på en tredje parts plattform (om du väljer detta sätt för registrering)

För att anmäla ditt intresse för våra produkter och tjänster

Samtycke

För att kommunicera med dig och informera dig om framstegen och resultatet (om tillämpligt) av marknadsföringsaktiviteten du har valt att delta i

Samtycke

Att be dig lämna en recension eller svara på en undersökning

Samtycke

För att informera dig om liknande evenemang om du har valt detta

Samtycke

När du deltar i våra marknadsföringsaktiviteter som sker   offline, inklusive men inte begränsat till utställningar, prisdragningar, tävlingar eller undersökningar

Fotografier eller filmer tagna under evenemanget

För att främja vår aktivitet och evenemang

Berättigade intressen att marknadsföra våra affärsprodukter och tjänster

När Swibe-appen startar

Ditt användarnamn, telefonnummer, e-postadress.

För att anmäla ditt intresse för våra produkter och tjänster. Ad push är aktiverat som standard i appen, du kan stänga av det i alternativet [My/Settings/Ad].

Berättigade intressen att marknadsföra våra affärsprodukter och ser

laster

C. När du begär service efter försäljning

  1. När du registrerar dig med vår RMA-plattform

Namn; E-postadress eller tredje parts konto som du använder för registrering; Land; lösenord (krypterat); språk

Hjälp dig att slutföra Swibe-registreringen och skydda ditt Swibe-kontos säkerhet

Utförande av kontrakt för tillhandahållande av efterförsäljningstjänster;
Berättigade intressen att ge dig bättre tjänster och underlätta utövandet av dina rättigheter till eftermarknadstjänster.

  1. När du skickar in en RMA-förfrågan via APP, webbplats eller vår tredje parts hotline

Enhetsmodell; SN för enheten; MAC-adress, IP-adress; detaljer som anges på köpbeviset;
Telefon; adress för återlämnande av enheten efter reparation och uppgifter om mottagaren; detaljer för retur av enheter och spårningsnummer

Ta emot och hantera din förfrågan om eftermarknadstjänster;

Fullgörande av kontrakt för tillhandahållande av eftermarknadstjänster eller efterlevnad av juridiska skyldigheter vi kan ha med avseende på konsumenternas garanti.

Rekommenderar dig närmaste reparationsverkstad (om tillämpligt);

Skicka enheten efter reparation till den mottagare och adress som du angett

Kommunicera med dig för eventuella förtydliganden vi eller du kan behöva

Berättigade intressen för att förtydliga din begäran och förbättra våra tjänster

Be dig om feedback och graden av tillfredsställelse för våra tjänster

  1. När du återställer ditt lösenord

SN för enheten; MAC-adress; e-post

För att hjälpa dig att återställa ditt lösenord och fortsätta med de ändringar du har begärt

Berättigade intressen att tillhandahålla adekvata tjänster

D. När du använder vår webbplats

  1. När du prenumererar på nyhetsbrev

E-postadress

För att skicka nyhetsbrev, kampanjer eller annan marknadskommunikation, inklusive inbjudningar till våra utställningar.

Samtycke

  1. När du använder vår webbplats

Tekniska detaljer
Användningsbeteende
(Mer information om Cookies uttalande)

Att använda analyser för att förbättra vår webbplats, produkter/tjänster, marknadsföring, kundrelationer och upplevelser, och för att administrera och skydda våra webbplatser

Berättigade intressen att definiera typer av kunder för våra produkter och tjänster, att hålla vår webbplats uppdaterad och relevant, att utveckla vår verksamhet och säkerställa säkerheten för vår webbplats.

E. Annan användning av din information

Vi använder informationen vi samlar in för att tillhandahålla eller förbättra tjänster som tillhandahålls av oss, våra partners eller andra pålitliga tredjepartsleverantörer, såsom tillhandahållande, utvärdering, förbättring eller uppgradering av tjänster; delta i marknadsundersökningsaktiviteter relaterade till våra tjänster, utveckla nya tjänster, tillhandahålla kundsupport etc. För att förbättra tjänsterna kan vi även analysera produktanvändning, men denna statistik kommer inte att inkludera någon av dina identifierbara personuppgifter.

Utförande av kontrakt och legitima intressen för att hålla våra tjänster uppdaterade och förbättra dem

Vi använder dina kontaktuppgifter för att kommunicera med dig, ge dig information du begär om oss, svara på dina frågor eller när vi hanterar dina klagomål. Vi kan använda dessa uppgifter för att skicka viktiga meddelanden till dig, såsom ändringar i våra relevanta villkor och policyer. Eftersom denna information är mycket viktig för dig att kommunicera med oss, föreslås det att du tar emot och läser sådan information

Fullgörande av kontrakt och legitima intressen att administrera kontraktsförhållandet med dig

Vi kan vara skyldiga enligt lag att samla in och dela din identifieringsinformation och personuppgifter med offentliga eller statliga organisationer i syfte att följa lagen, ett domstolsbeslut eller för att svara på en begäran från myndigheter eller myndigheter.

Efterlevnad av en rättslig skyldighet

Du kan också tillhandahålla information som ska publiceras eller visas (hädanefter ”publiceras”) på offentliga områden på vår webbplats eller applikationer, eller överföras till andra användare av våra tjänster eller tredje part (sammantaget ”Användarbidrag”). Dina användarbidrag publiceras och överförs till andra på egen risk. Vi kan inte kontrollera handlingar från andra användare av våra tjänster som du kan välja att dela dina användarbidrag med. Därför kan vi inte och garanterar inte att dina användarbidrag inte kommer att ses av obehöriga personer.

B Insamling och användning av icke identifierbar data
Vi kan också samla in andra typer av information som inte är direkt eller indirekt kopplad till en individ och som kanske inte definieras som personuppgifter enligt gällande lokala lagar. Sådan information kan inkludera statistisk data som genereras när du använder en specifik tjänst (t.ex. dagliga användningshändelser, sidåtkomsthändelser, sidåtkomsttidshändelser och sessionshändelser); nätverksövervakningsdata (t.ex. förfrågningstid, antal förfrågningar eller felförfrågan etc.); programkraschhändelser. Syftet med sådan insamling är att förbättra de tjänster vi tillhandahåller dig. Typen och mängden information som samlas in beror på hur du använder våra tjänster. Sådana uppgifter är inte personuppgifter eftersom de inte kan användas för att identifiera dig. Men om vi kombinerar icke-personlig data med personlig da

ta kommer sådan information att behandlas som personuppgifter.

  1. Cookies och annan teknik

Vår webbplats och appar använder cookies och liknande teknologier. Vi använder funktionella cookies för att säkerställa att vår webbplats och tjänster fungerar korrekt och analytiska cookies för att göra din användarupplevelse optimal. Tredjepartscookies kan även samla in data utanför våra webbplatser. När du navigerar genom och interagerar med webbplatsen och våra tjänster kan vi använda automatisk datainsamlingsteknik för att samla in viss information om din utrustning, webbläsaråtgärder och mönster, trafikdata, loggar och annan kommunikationsdata. Du kan hitta mer information i vårt cookie-uttalande.

Vår sekretesspolicy täcker inte användningen av cookies av andra, inklusive, utan begränsning, våra partners, affiliates, spårningsföretag och tjänsteleverantörer. Vi har inte åtkomst eller kontroll över dessa cookies.

  1. Hur vi behandlar barns personuppgifter

Våra webbplatser, produkter och tjänster är inte i första hand avsedda för barn. Ett barn får inte skapa ett Swibe-konto utan samtycke från en förälder eller vårdnadshavare. Om ett barns personuppgifter samlas in med förälders samtycke, kommer vi endast att använda eller avslöja uppgifterna enligt lag, med uttryckligt samtycke från barnets föräldrar eller vårdnadshavare, eller när det är nödvändigt för att skydda barnet. Swibe rekommenderar starkt att föräldrar tar en aktiv roll i att övervaka sina barns onlineaktiviteter. Om du tror att vi kan ha någon information från eller om ett barn, vänligen kontakta oss på support@swibe.se .

  1. Hur vi lagrar och skyddar dina personuppgifter

4.1 Datasäkerhetsåtgärder

Vi har implementerat lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder utformade för att skydda dina personuppgifter från oavsiktlig förlust och från obehörig åtkomst, användning, ändring och avslöjande. All information du lämnar till oss lagras på våra säkra servrar bakom brandväggar. Alla betalningstransaktioner kommer att krypteras med SSL-teknik.

Vi tillhandahåller också utbildning om säkerhet och integritetsskydd för anställda för att öka deras medvetenhet om skydd av personuppgifter. Vi är angelägna om att skydda dina personuppgifter; du bör dock vara medveten om att användningen av Internet inte är helt säker, och av denna anledning kan vi inte garantera säkerheten eller integriteten för några personuppgifter när de överförs från dig eller till dig via Internet.

Vi hanterar personuppgiftsintrång i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning, vilket inkluderar, där så krävs, att anmäla intrånget till relevant dataskyddstillsynsmyndighet och registrerade.

4.2 Retentionspolicy

Dina personuppgifter kommer att bevaras så länge som krävs för de syften som beskrivs i denna integritetspolicy eller i den mån det är nödvändigt för att uppfylla lagstadgade skyldigheter och för att lösa eventuella tvister.

För att fastställa lämplig lagringsperiod för personuppgifter tar vi hänsyn till mängden, arten och känsligheten hos personuppgifterna, den potentiella risken för skada från obehörig användning eller avslöjande av dina personuppgifter, de ändamål för vilka vi behandlar dina personuppgifter och om vi kan uppnå dessa syften på andra sätt och de tillämpliga lagkraven. Vi kommer inte att behålla dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt för de syften som anges i denna policy, om inte annat förlänger lagringsperioden krävs eller tillåts enligt lag. Vi kommer att upphöra att behålla och radera eller anonymisera personuppgifter när syftet med insamlingen är uppfyllt, eller efter att vi bekräftat din begäran om radering, eller efter att vi har avslutat driften av motsvarande tjänst.

Var uppmärksam på att videoinspelningar och ögonblicksbilder i Swibe App raderas automatiskt efter att molntjänsten eller molnsparperioden är slut. Och bevarandeperioderna för larmmeddelanden, larmögonblicksbilder och IP-adresser i API-loggar är bara 7 dagar.

Ett undantag från detta är personuppgifter som vi behandlar för allmänt intresse, vetenskapliga, historiska eller statistiska ändamål. Huacheng kommer att fortsätta att behålla denna typ av information längre än dess standardlagringsperiod, där det är tillåtet baserat på tillämpliga lagar eller din begäran, även om ytterligare databehandling inte är relaterad till det ursprungliga syftet med insamlingen.

  1. Hur vi lämnar ut personuppgifter

5.1 Vi kan dela dina personuppgifter med vissa betrodda tredje parter av följande skäl:

Till våra dotterbolag och dotterbolag för att tillhandahålla dig de tjänster du har begärt oss för och för våra legitima intressen för kundrelationshantering

Till speditörer/fraktare och andra affärspartners i den mån vi behöver leverera dina beställningar

Till IT-tjänsteleverantörer som erbjuder support under vår dagliga verksamhet, såsom underhåll av digitala databaser

Till tredje parts hotline-tjänst som tillhandahålls för att ta emot och följa upp din begäran om efterförsäljning

Till leverantörer av marknadsföringstjänster för att tillhandahålla de tjänster du har begärt oss för, såsom att ta emot nyheterna som du har valt.

Till en köpare eller potentiell köpare av vår verksamhet för utvärdering och slutförande av transaktionsärenden.

Alla sådana tredje parter kommer att behöva skydda dina personuppgifter på ett adekvat sätt, med förbehåll för avtal som motsvarar kraven i tillämplig lag.

5.2 Vi kan även avslöja dina personuppgifter:

 För att följa alla domstolsbeslut, lagar eller rättsliga processer, inklusive att svara på en begäran från myndigheter eller myndigheter eller för utredningar (t.ex. avslöjande för att förhindra brott eller bedrägeri, eller för att följa ett domstolsbeslut eller lagstiftning).

  För att genomdriva eller tillämpa våra användarvillkor och andra avtal, inklusive för fakturerings- och inkassoändamål.

  Om vi anser att avslöjande är nödvändigt eller lämpligt för att skydda de legitima rättigheterna, egendomen eller vår säkerhet, våra kunder eller andra.

5.3 När det gäller de personuppgifter som samlas in under din användning av Swibe-appen och molnet använder vi tjänster från molntjänstleverantörer, inklusive: Amazon Web Services. Inc (USA), 阿里云计算有限公司(Alibaba Cloud Computing Co., Ltd)(P.R. Kina), Azure (USA), 北京金山云匑网络技术有Internet Technology Co., Ltd. )( P.R.China) Bortsett från det säkerställer vi att vi inte delar sådan data om du inte uttryckligen har begärt sådan delning, när du till exempel ansöker om att ansluta din Swibe-app och enhet med IFTTT Inc., Google Inc., Amazon.com, Inc., etc. eller när du använder ditt Facebook-konto för att logga in (Facebook Inc.)

  1. Tredjepartsleverantörer och deras tjänster

För att säkerställa att du har en smidig webbupplevelse kan du få innehåll eller nätverkslänkar från tredjepartsleverantörer (hädanefter kallade tredje parten) bredvid oss och våra partners. Om inte annat uttryckligen anges i denna Swibes sekretesspolicy, gäller inte denna Swibes sekretesspolicy för situationer där en tredje part oberoende tillhandahåller tjänster till dig genom våra tjänster, till exempel webbplatser som kan inkludera de tjänster vi erbjuder eller andra tredje parts webbplatser som har en länk till våra tjänster. Observera att om du använder sådana tredje parts produkter och/eller tjänster (inklusive men inte begränsat till PayPal, Stripe eller andra kreditkortsbetalningstjänster) och tillhandahåller dina personuppgifter kommer din information att hanteras i enlighet med den tredje partens sekretesspolicy eller liknande policyer. Vi kan inte kontrollera tredje parters integritets- och dataskyddspolicy, och tredje part är inte bunden av denna policy. Innan du skickar in personuppgifter till tredje part, se integritetspolicyn för dessa tredje parter. Du kan välja om du vill få åtkomst till länkar, innehåll och tjänster som tillhandahålls av tredje part. Vi tar inget ansvar när din information har missbrukats eller avslöjats på ett felaktigt sätt vid sådana tillfällen.

  1. Internationella överföringar av dina personuppgifter

Vi har sitt huvudkontor i P.R. Kina och vi verkar globalt. Vi har etablerat dotterbolag i olika regioner runt om i världen och vi erbjuder våra tjänster genom att använda servrar i olika länder. För närvarande har Huacheng datacenter i USA, Tyskland och Singapore. För de ändamål som beskrivs i integritetspolicyn kan din information överföras till dessa datacenter i enlighet med tillämplig lag. Vi kan också överföra dina personuppgifter till tredje parts tjänsteleverantörer och affärspartners och dina personuppgifter kan överföras, lagras och behandlas utanför det land eller den region där de ursprungligen samlades in. Tillämplig lag i de länder och regioner där vi är verksamma kan skilja sig från de lagar som är tillämpliga i ditt hemland. Det finns olika risker under olika dataskyddslagar och att vi kan överföra och lagra dina personuppgifter till utländska anläggningar. Vi kommer dock att vidta nödvändiga åtgärder för att säkerställa att din information behandlas i enlighet med denna policy och i enlighet med tillämpliga lagar och lämpliga tekniska säkerhetsåtgärder antas för att skydda din integritet. Om Huacheng delar personuppgifter som härrör från dig i Europeiska ekonomiska samarbetsområdet (”EES”) till sina dotterbolag eller en tredje parts tjänsteleverantör utanför EES, kommer vi att göra det på grundval av EU-standardavtalsklausuler eller andra skyddsåtgärder som anges i GDPR

  1. Dina rättigheter till dina personuppgifter

Du kan granska och ändra dina personuppgifter genom att logga in på ditt konto på vår webbplats och besöka din kontoprofilsida. Du kan också skicka ett e-postmeddelande till support@swibe.se  för att begära åtkomst till, eller kräva att vi korrigerar eller raderar alla personuppgifter som du har lämnat till oss. Du kan också invända mot eller begära att vi begränsar din behandling. Om vi behandlar dina personuppgifter baserat på samtycke kan du när som helst återkalla ditt samtycke genom att kontakta oss (se nedan). En sammanfattning av dina juridiska rättigheter finns nedan:

 Begär åtkomst till dina personuppgifter (allmänt känd som en ”begäran om tillgång till data”). Detta gör att du kan få en kopia av de personuppgifter vi har om dig och att kontrollera att vi behandlar dem lagligt. Om du vill komma åt din/ditt profilbild, användarnamn, e-postadress och annan grundläggande information, eller video, bild, beställning, enhet och annan tjänstinformation på ditt Swibe-konto, kan du ange Swibe och trycka på motsvarande funktionsknapp för att komma åt relevant information .

 Begär rättelse av de personuppgifter som vi har om dig. Detta gör att du kan korrigera eventuella ofullständiga eller felaktiga uppgifter som vi har om dig, även om vi kan behöva verifiera riktigheten av de nya uppgifterna du tillhandahåller oss. Om du vill ändra ditt smeknamn, e-postadress, etc. på ditt Swibe-konto, skriv in Swibe, tryck på relaterad funktionsknapp.

 Begär radering av dina personuppgifter. Detta gör att du kan be oss att radera eller ta bort personuppgifter där det inte finns någon god anledning för oss att fortsätta att behandla dem. Du har också rätt att be oss radera eller ta bort dina personuppgifter där du framgångsrikt har utövat din rätt att invända mot behandling (se nedan), där vi kan ha behandlat din information olagligt eller där vi är skyldiga att radera dina personuppgifter för att följa lokal lag. Observera dock att vi kanske inte alltid kan följa din begäran om radering av specifika juridiska skäl som kommer att meddelas dig, om tillämpligt, vid tidpunkten för din begäran. Om du vill radera grundläggande information som e-postadress och lösenord, eller tjänstinformation som video, bild, molninspelning och larm på ditt Swibe-konto, kan du radera din information genom att trycka på relaterad datarensningsfunktionsknapp genom ”Mig ->Inställningar->Konto och säkerhet->Ta bort konto”.

 Invända mot behandling av dina personuppgifter där vi förlitar oss på ett berättigat intresse (eller en tredje parts) och det är något med din speciella situation som gör att du vill invända mot behandling på denna grund eftersom du känner att det påverkar din grundläggande rättigheter och friheter. Du har också rätt att göra invändningar där vi behandlar dina personuppgifter för direktmarknadsföringsändamål. I vissa fall kan vi visa att vi har tvingande legitima skäl att behandla din information som åsidosätter dina rättigheter och friheter.

 Begär begränsning av behandlingen av dina personuppgifter. Detta gör att du kan be oss att avbryta behandlingen av dina personuppgifter i följande scenarier: (a) om du vill att vi ska fastställa uppgifternas riktighet; (b) där vår användning av uppgifterna är olaglig men du inte vill att vi ska radera dem; (c) där du behöver att vi håller uppgifterna även om vi inte längre behöver dem eftersom du behöver dem för att fastställa, utöva eller försvara rättsliga anspråk; eller (d) du har invänt mot vår användning av dina uppgifter men vi måste verifiera om vi har övervägande legitima skäl att använda dem.

 Begär överföring av dina personuppgifter till dig eller till en tredje part. Vi kommer att tillhandahålla dig, eller en tredje part som du har valt, dina personuppgifter i ett strukturerat, vanligt förekommande, maskinläsbart format. Observera att denna rättighet endast gäller för automatiserad information som du ursprungligen gav ditt samtycke för att vi ska använda eller där vi använde informationen för att utföra ett avtal med dig.

Vi har rätt att vägra att behandla förfrågningar som är oseriösa, förfrågningar som skadar andras rätt till integritet, extremt orealistiska förfrågningar, förfrågningar som kräver oproportionerligt tekniskt arbete och förfrågningar som inte krävs enligt lokal lagstiftning, information som har offentliggjorts, information som ges under konfidentiella förhållanden. Om vi tror att vissa aspekter av begäran om att radera eller få tillgång till informationen kan resultera i vår oförmåga att lagligt använda informationen för ovan nämnda antibedrägeri- och säkerhetsändamål, kan den också avvisas.

 Återkalla samtycke när som helst där vi förlitar oss på samtycke för att behandla dina personuppgifter. Detta kommer dock inte att påverka lagligheten av någon behandling som utförs innan du återkallar ditt samtycke. Om du återkallar ditt samtycke kanske vi inte kan tillhandahålla vissa produkter eller tjänster till dig. Vi kommer att meddela dig om så är fallet när du återkallar ditt samtycke. Om du vill inaktivera användarupplevelseprogram och larminformation på ditt Swibe-konto kan du ange Swibe och trycka på motsvarande stängningsknapp för att stänga av det.

Av säkerhetsskäl kommer vi att vidta åtgärder för att autentisera din identitet innan vi ger åtkomst till dina personuppgifter.

Om du anser att sättet vi behandlar dina personuppgifter inte överensstämmer med gällande dataskyddslagar kan du kontakta relevant behörig dataskyddsmyndighet. För EU kan du få information för att kontakta EU:s dataskyddsmyndigheter på http://ec.europa.eu/justice/article-29/structure/data-protection-authorities/index_en.htm.

  1. Uppdateringar av vår integritetspolicy

Vi håller denna integritetspolicy under översyn och ändrar denna integritetspolicy då och då. Vi kommer att släppa den senaste dataskyddspolivyn på denna sida för eventuella ändringar. Om större ändringar görs i integritetspolicyn kan vi meddela dig via olika kanaler, till exempel genom att lägga ut ett meddelande på vår webbplats eller skicka dig direktavisering. Datumet då sekretesspolicyn senast reviderades anges överst på sidan.

Vi uppmuntrar dig att regelbundet granska den här sidan för den senaste informationen om vår sekretesspraxis. Din fortsatta användning av tjänsterna på webbplatsen, mobilen och/eller någon annan enhet kommer att betraktas som ett erkännande av den uppdaterade integritetspolicyn.

  1. Hur du kontaktar oss

Om du har några frågor eller kommentarer om denna integritetspolicy och vår sekretesspraxis, vänligen kontakta vår dataskyddsombud via e-post på support@swibe.se  eller via post på:

Intelligent Brands AB

Västberga Allé 5
12630 Hägersten
Stockholm

C/O: Dataskyddsombud

  1. Specialavdelning för vissa jurisdiktioner

Hong Kong SAR

Om du använder tjänsterna i Hong Kong SAR gäller följande ytterligare villkor. Om någon konflikt uppstår mellan den huvudsakliga integritetspolicyn ska följande villkor gälla:

Som registrerad Hong Kong SAR har du lagliga rättigheter i förhållande till de personuppgifter vi har om dig (i den utsträckning det är tillåtet enligt tillämpliga lagar och förordningar).

Du har rätt att göra en begäran om tillgång till ämnet (för att få en kopia av de uppgifter vi behandlar om dig). Du kan också utöva din rätt till datakorrigering samt din rätt att sluta använda dina personuppgifter för direktmarknadsföringsändamål. En avgift kan tas ut av oss för att följa en begäran om dataåtkomst.

Förenta staterna

Om du använder tjänsterna i USA gäller följande ytterligare villkor. Om någon konflikt uppstår mellan den huvudsakliga integritetspolicyn ska följande villkor gälla:

California Consumer Privacy Act. För användare som är bosatta i Kalifornien har du följande extra rättigheter enligt California Consumer Privacy Act, och du har rätt att vara fri från olaglig diskriminering för att utöva dina rättigheter enligt lagen:

Du har rätt att begära att vi lämnar ut viss information till dig och förklara hur vi har samlat in, använt och delat dina personuppgifter under de senaste 12 månaderna.
Du har rätt att begära att vi raderar dina personuppgifter som vi samlat in från dig, med vissa undantag.
Vi sålde inte personlig information och behandlade därför inte förfrågningar om att välja bort försäljning.
Kaliforniens lag ”Shine The Light”. För användare i Kalifornien delar vi inte din personliga information med tredje part för dessa tredje parters direktmarknadsföringsändamål.

Dessutom, enligt kalifornisk lag, är operatörer av onlinetjänster skyldiga att avslöja hur de reagerar på ”spåra ej”-signaler eller andra liknande mekanismer som ger konsumenterna möjlighet att utöva val när det gäller insamling av personlig information om en konsument över tid och över tid. tredje parts onlinetjänster, i den mån operatören engagerar sig i den insamlingen. För närvarande spårar vi inte våra användares personliga information över tid och över tredje parts onlinetjänster. Denna lag kräver också att operatörer av onlinetjänster avslöjar om tredje part kan samla in personlig information om sina användares onlineaktiviteter över tid och över olika onlinetjänster när användarna använder operatörens tjänst. Vi tillåter inte medvetet tredje parter att samla in personlig information om en enskild användares onlineaktiviteter över tid och över olika onlinetjänster när vi använder våra applikationer.

Ryssland

Om du använder tjänsterna i Ryssland gäller följande ytterligare villkor. Om någon konflikt uppstår mellan den huvudsakliga integritetspolicyn ska följande villkor gälla:

Rättslig grund. När vi behandlar dina personuppgifter förlitar vi oss på ditt samtycke, fullgörande av ett kontrakt, vårt berättigade intresse och skyldigheter att behandla personuppgifter, när vi kräver det enligt lag.

Gränsöverskridande överföring. Du samtycker också till gränsöverskridande överföring av din information till alla länder där vi har databaser eller dotterbolag eller där våra tjänsteleverantörer finns

Singapore

Genom att klicka på ”acceptera” samtycker du till insamling, användning och avslöjande av dina personuppgifter, för de syften som anges i avsnittet ”Hur vi samlar in och använder dina personuppgifter” i sekretesspolicyn.

Rätt till tillgång. Du har rätt att få tillgång till dina personuppgifter, hur vi använder dem och vem vi delar dem med. Du kan komma åt de personuppgifter du har gjort tillgängliga som en del av ditt konto genom att logga in på ditt konto.

Rätt att korrigera. Du har rätt att korrigera alla dina personuppgifter som är felaktiga. Du kan komma åt de personuppgifter vi har om dig genom att logga in på ditt konto.